Pozycjonowanie

Pozycjonowanie polega na ciągłym zdobywaniu coraz to nowych, mocnych linków z anchorem na dane słowo kluczowe.

Optymalizacja

Optymalizacja serwisu powinna być naszym podstawowym krokiem zanim zaczniemy „zabawę” w SEO. .

Optymalizacja

Optymalizacja serwisu powinna być naszym podstawowym krokiem zanim zaczniemy „zabawę” w SEO. Optymalizacja to nic innego jak stworzenie strony przyjaznej robotom wyszukiwarek, (ale także i ludziom).

Na początek zastanówmy się, co możemy zrobić, aby przyspieszyć działanie strony. Usuńmy ze źródła strony niepotrzebny kod, komentarze oraz postarajmy się zmniejszyć wagę obrazków na stornie.

Kolejno zadbajmy o odpowiednią nawigację o raz przyjazne linki kierujące do podstron serwisu tak, aby robot mógł z łatwością je indeksować.

Gdy już to zrobimy skupmy się na optymalizacji słów kluczowych na stronie, czyli aby występowały one w odpowiedniej ilości na każdej podstronie. Ważne - nie upychajmy ich na siłę!


Gdy już to osiągniemy należy się zdecydować na to czy nasza strona w sieci będzie ukazywana z przedrostkiem www czy bez niego. Nie ma to znaczenia, ale którąś z tych opcji należy wybrać, aby unikać zduplikowania treści.Ostatnio roboty Google są strasznie czułe na punkcie duplikacji treści, także unikajmy jej jak ognia.

Kolejno stwórzmy przyjazną stronę błędu 404, z której można trafić na dalsze podstrony oraz dajmy znak robotom, że stworzyliśmy mapę strony, dzięki której będą jeszcze optymalniej indeksować naszą witrynę.

Innym dobrym krokiem w optymalizacji strony jej jej wygląd - to ważne, pamiętajmy - zadbajmy o wygląd naszej strony. Jeśli korzystamy z gotowych rozwiązań typu CMS wybierzmy skórkę strony, z której korzysta niewiele osób, bądź zlećmy stworzenie nowej, unikalnej. To samo tyczy się wyglądu strony, jeśli strona oparta jest o HTML.

Oprócz wygląd Google ceni content strony, czyli jej treść, zawartość i przydatność dla potencjalnego użytkownika, który szukając informacji w wyszukiwarce trafił na naszą stronę i zostaje na niej na dłużej, bo odnalazł to, czego poszukiwał.

Pamiętajmy, że w czasach, kiedy algorytmy wyszukiwarek stają się coraz inteligentniejsze warto dbać o unikalność naszych serwisów tak, aby były jedyne w swoim rodzaju, odróżniały się na tle „szarej” konkurencji. Dzięki temu zyskamy nie tylko my, alei nasi użytkownicy.