Pozycjonowanie

Pozycjonowanie polega na ciągłym zdobywaniu coraz to nowych, mocnych linków z anchorem na dane słowo kluczowe.

Optymalizacja

Optymalizacja serwisu powinna być naszym podstawowym krokiem zanim zaczniemy „zabawę” w SEO. .

Słowa kluczowe

Prawdziwy i doświadczony pozycjoner wie, że właściwe dobranie fraz do pozycjonowania jest niezwykle ważne, bo to właśnie po ich wpisaniu w wyszukiwarkę pojawi się nasza strona. Można oczywiście zastosować frazy mniej znane i łatwiejsze do wypromowania, ale istnieje wtedy zagrożenie, że witryna w ogóle nie będzie odwiedzana – z racji małego powiązana słowa kluczowego ze stroną.

Dlatego zajmując się pozycjonowaniem swojej witryny, trzeba na samym początku wybrać odpowiednie frazy – klucze, a dopiero potem zastanowić się nad samą strategią działania. Niektóre frazy są tak bardzo oblegane, że warto w takich wypadkach zastąpić je innymi lub dodać do wyrażenia inne słowo. Na przykład pozycjonując stronę schroniska zamiast pozycjonować ją na frazę „schronisko dla zwierząt”, można to zrobić jako „schronisko dla psów” lub „schronisko [nazwa miasta]”. Wszystkie te zabiegi ułatwią nam pracę i pozwolą o wiele efektywniej wypromować daną stronę, bez nadmiernego wysiłki i straty czasu, który możemy poświęcić na coś innego.

Pamiętajmy, że gdy już mamy swoją stronę internetową musimy dobrze zastanowić się nad odpowiednim doborem słów kluczowych, dzięki którym zapewnimy jej wejścia z wyszukiwarek. Nie warto dobierać słów kluczowych zupełnie niezwiązanych z nasz tematyką, ani takich, które są bardzo rzadko wyszukiwane przez internautów.?

Słowa kluczowe dobierzemy korzystając np. z Narzędzia propozycji słów kluczowych Google AdWords. Po przeanalizowaniu popularności danej frazy będziemy mogli zacząć pozycjonowanie naszej strony.

Słowa kluczowe należy dobierać z rozwagą i trzeba także brać poprawkę na nasz siły i możliwości. Powiedzmy sobie szczerze, czy jako początkujący mamy jakiekolwiek szansę osiągnąć TOP10 na słowo kluczowe „opony”? Odpowiedź jest prosta i jednoznaczna – nie.

Mierzmy siły na zamiary. Jeśli już (przykładowo) prowadzimy sklep z oponami, a mieszkamy w Grudziądzu to pozycjonujmy regionalnie, czyli na frazy typu:

Opony Grudziądz, Opony letnie Grudziądz, Opony zimowe Grudziądz.