Pozycjonowanie

Pozycjonowanie polega na ciągłym zdobywaniu coraz to nowych, mocnych linków z anchorem na dane słowo kluczowe.

Optymalizacja

Optymalizacja serwisu powinna być naszym podstawowym krokiem zanim zaczniemy „zabawę” w SEO. .

Zaplecze SEO

Z czasem, gdy dodawanie stron do setek katalogów, pisanie unikalnych artykułów do precli czy inne linki kierujące do naszej strony nie wystarczą warto zająć się stworzeniem własnego zaplecza pozycjonerskiego. Zaplecze to nic innego jak własne strony powiązane ze sobą bądź nie, ale linkujące do trony głównej.

Mogą linkować bezpośrednio lub pośrednio, do zaplecz wyższego poziomu (schemat - piramida). Stawiając własne zaplecze musimy brać pod uwagę jego tematyczność, która powinna być powiązana ze stroną docelowa. Przykładowo, jeśli pozycjonujemy stronę o przepisach kulinarnych możemy stworzyć kilkadziesiąt mniejszych blogów, na którym opublikujemy po kilka artykułów czy przepisów kulinarnych. Oprócz blogów możemy stworzyć małe fora internetowe o gotowaniu czy portale poświęcone np. kuchni tajskiej.

Każdy pozycjoner stanie kiedyś przed dylematem czy budować swoje własne zaplecze pozycjonerskie. Oczywiście wiele firm działa na rynku bez własnego zaplecza, korzystając z dostępnych w internecie precli, katalogów czy serwisów do przedruku. Jednak to właśnie zaplecze pozycjonerskie świadczy o sile firmy zajmującej się pozycjonowaniem.

Jakie są zalety posiadania własnego zaplecza:
- możliwość budowania bazy linków dla projektów które są dopiero w początkowej fazie rozwoju. Firma pozycjonująca może rozpocząć linkowanie serwisów, które są w tak wczesnej fazie powstawania, że nie są przyjmowane do dobrych katalogów. - możliwość budowania zaplecza branżowego. Zaplecze powiązane tematycznie z pozycjonowaną stroną ma większą moc niż zaplecze oparte na ogólnych stronach. - możliwość panowania nad linkami dochodzącymi do pozycjonowanej strony. Posiadając własne zaplecze mamy pewność, że linki pozycjonujące i teksty w które zainwestowaliśmy nie znikną bezpowrotnie w momencie kiedy właścicielowi znudzi się prowadzenie precla lub katalogu.

Już te trzy zalety powodują, że warto inwestować we własne zaplecze pozycjonerskie. Im dłużej jest ono dostępne w sieci, tym większa jest jego moc.

Pamiętajmy żeby zaplecze było nie tylko tematyczne, ale i unikalne. Warto zadbać o dobrej, jakości artykuły na strony zapleczowe czy stworzyć unikalny wygląd dla naszych stron.


Zaplecze powinno być także odpowiednio zoptymalizowane pod katem SEO jak i mocno podlinkowane, aby liki z zaplecza coś znaczyły.